Terug naar overzicht

Nieuwe facility manager wil investeren in elke Bewel-vestiging

19 april 2019

Met de komst van Dirk Bossaert (52) waait er een frisse wind door de gangen bij Bewel. En voor die gangen heeft de nieuwe facilitair manager heel wat in petto. “Uitbreiding, verbouwing of nieuwbouw: voor elke vestiging is er de komende jaren wel wat op til. En daar houdt het niet mee op. We investeren ook in technologie en nemen maatregelen die goed zijn voor het milieu.”

 

Activiteiten bundelen per werkplaats

Bossaert arriveert op een belangrijk moment. Bewel staat namelijk aan de vooravond van heel wat infrastructuurprojecten: “In Oudsbergen starten we met de bouw van een nieuwe werkplaats, goed voor een investering van 10 miljoen euro.” Ook verschillende andere vestigingen worden onder handen genomen. “Voor elke werkplaats is er wel een investering op til, maar alles op zijn tijd. We zetten momenteel de grote lijnen uit voor de komende jaren. Daarbij streven we ernaar om per werkplaats de activiteiten te groeperen. Zeefdrukwerken in Hasselt bijvoorbeeld, of elektromontage in Heusden-Zolder.”

 

Dirk brengt het licht

Het klimaatdebat woedt op dit moment hevig in ons land. Bewel draagt alvast een steentje bij aan het milieu: “We willen in 2019 het jaarlijkse energieverbruik met 5% verlagen. Daarom vervangen we op alle Bewel-sites de verouderde lichtinstallaties door energiezuinige ledverlichting. Via audits en opleidingen maken we onze medewerkers dan weer bewust van hun energieverbruik.” Met het plaatsen van elektrische laadpalen wil Dirk ten slotte medewerkers en bezoekers stimuleren om voor duurzame vervoersmiddelen te kiezen.

 

Ondersteunende technologie

Ten slotte staat ook de technologische ontwikkeling niet stil. Maar Bewel evenmin. Een bijzonder technologieproject is bijvoorbeeld de invoering van het nieuwe softwarepakket Ultimo. Hoe werkt Ultimo concreet?

  • Een monitor meldt via Ultimo dat de verwarming binnen zijn afdeling defect is
  • Er wordt een digitale werkbon aangemaakt die bij de juiste dienst terechtkomt
  • De technische dienst meldt wanneer ze met het probleem aan de slag gaan, wat ze gedaan hebben en hoe lang dat heeft geduurd
  • De monitor wordt automatisch op de hoogte gesteld wanneer de bon is afgehandeld