Terug naar overzicht

Bewels klantentevredenheidsonderzoek 2021: geslaagd met onderscheiding!

13 juli 2021

Enkele maanden geleden hielden wij, net zoals in 2019, een tevredenheidsonderzoek bij een groot aantal van onze klanten. Het doel hiervan is om een helder beeld te krijgen van wat goed loopt bij Bewel, waar onze klanten het meeste belang aan hechten, en hoe we kunnen blijven groeien. Wij zijn ontzettend trots op de resultaten en delen deze graag met jullie.

We konden rekenen op een hoge responsgraad en zeer positieve klantenfeedback. 162 bedrijven die klant zijn bij Bewel werden betrokken bij het onderzoek. Ongeveer 90 bedrijven gingen in op onze vraag. Daarmee ligt het aantal deelnemende bedrijven hoger dan in 2019. De deelnemende bedrijven zijn een goede mix van grote en kleine bedrijven, en van bedrijven die gebruik maken van onze enclavewerking of hun opdrachten uitbesteden aan onze vestigingen.

We lichten graag enkele resultaten uit het onderzoek toe, en leggen enkele actiepunten voor onszelf vast.

Grote tevredenheid over uitgevoerde werken in onze werkplaatsen

We vroegen participanten om de verwerking van hun opdrachten in onze werkplaats te beoordelen op verschillende vlakken. We scoorden globaal tussen de 70 en 90% positief op alle vragen, iets waar wij heel tevreden mee zijn. We behaalden de beste scores op het vlak van:

  • Flexibiliteit: wij denken mee met de klant en spelen snel in op veranderingen.
  • Behalen van doelstellingen: wij doen wat op voorhand werd afgesproken, zonder uitzondering.
  • Respecteren van deadlines: wij zetten alles op alles om elke deadline netjes te halen.

Hoge scores voor onze enclaves

Ook hier vroegen we naar een beoordeling van onze enclavewerking op verschillende vlakken. 85 tot 97% van de scores zijn hier positief, met de hoogste scores voor:

  • Betrokkenheid van de monitoren: zij denken mee met onze klanten en zijn de verbindende factor tussen onze medewerkers en het bedrijf waarin de enclave gevestigd is.
  • Integratie in het bedrijf: onze Bewel-medewerkers zijn geen eilandje in uw bedrijf, maar integreren zich graag.

Een extra pluim hier voor onze monitoren: de scores in verband met hun betrokkenheid en begeleiding van onze maatwerkers zijn fors gestegen in vergelijking met 2019. Goed gedaan!

Grote onderscheiding voor onze samenwerking

 

Hoe ervaren onze klanten hun samenwerking met ons bedrijf? 83,34% van de deelnemers geeft een score van 8 of meer aan de samenwerking met Bewel. Dat is een stijging met 5,34% in vergelijking met 2019, een trend die we de volgende jaren graag willen aanhouden.

De top 3 redenen om met Bewel samen te werken, zijn:

  1. Kwaliteit: wij voldoen aan de verwachtingen van onze klanten op kwaliteitsvlak.
  2. Grote capaciteit: we zijn een betrouwbare partner in de verwerking van grote volumes.
  3. Scherpe prijs: qua prijs-kwaliteit behoren we tot de beste van de klas.

Wij blijven werken aan

De algemene klantenfeedback was zeer positief, iets wat ons natuurlijk heel tevreden stemt. Op onze lauweren rusten doen we niet, zo zijn we niet. Wij blijven daarom werken aan onder meer onze bereikbaarheid, ons machinepark en de nodige infrastructuur. Want alleen door onszelf te blijven verbeteren, kunnen wij u als klant nog beter ondersteunen.

Onze meest gelezen communicatiekanalen

We houden onze klanten graag op de hoogte van het reilen en zeilen binnen ons bedrijf. Daarvoor maken we gebruik van verschillende communicatiekanalen. De meeste respondenten van het onderzoek ontvangen informatie over Bewel via onze digitale nieuwsbrief of onze website. Het gebruik van de nieuwsbrief steeg met 7% in vergelijking met 2019. Onze website met maar liefst 20%. Het is fijn om te zien dat onze communicatie-inspanningen lonen!