Terug naar overzicht

Welkom in de commerciële cockpit van Bewel

24 juni 2019

Als grootste productiebedrijf van Limburg telt Bewel meer dan 600 klanten in (of net buiten) de provincie. Hoog tijd om kennis te maken met ons 8-koppige commercieel team, dat dagelijks deze grote bedrijven, KMO’s en lokale overheden wegwijs maakt in ons maatwerkbedrijf.

 

Samen met zijn teamgenoten (twee accountmanagers en vijf customer service-medewerkers) zet Tom Ketels Bewel in de markt. Als commercieel directeur weet Tom als geen ander welke diensten in trek zijn: “De klassieke activiteiten – verpakken en monteren – zijn en blijven enorm populair. Maar ook de nieuwe dienst elektromontage en de groendienst gooien hoge ogen. In totaal voert Bewel 11 verschillende activeiten uit. Als commercieel team is het onze taak om de klanten door deze waaier van diensten te gidsen.”

 

Tom Ketels, commercieel directeur

Welke job(s) deed je voordien?
Commercieel directeur van een betonfabriek die prefab betonelementen maakt.Waarom voor Bewel gekozen? 
Voor de afwisseling, de naam en om iets te kunnen doen dat meerwaarde brengt voor mensen. Verder wou ik terug in industriële omgevingen kunnen werken.

Leukste moment bij Bewel? 
Open Bedrijvendag, door de reacties die we achterafvan bezoekers en klanten kregen over de manier waarop wij hen bij Bewel ontvingen met ons enthousiasme, en zeker ook door de grote tevredenheid van alle ‘Bewellers’ op het einde van de dag. De uitspraak “naast het grootste productiebedrijf van Limburg kunnen we ook het gezelligste zijn”, vatte het allemaal samen.

Van welke job droomde je als kind?
Ik wilde altijd industrieel ingenieur worden, maar heb achteraf gezien geen spijt van de keuzes die ik gemaakt heb. Als persoon heb je vaak veel zelf in de hand over wat je doet, hoe je het doet en waar je het doet. Het pad dat ik heb afgelegd, was niet altijd het makkelijkste voor mij, maar het heeft me wel de nodige ervaring en inzichten bijgebracht.

Persoon die jou inspireert?
Ik heb niet één specifiek iemand die me inspireert, maar eerder de mensen rondom mij die me dag na dag op ideeën brengen waarmee we weer verder kunnen bouwen, dingen ontplooien en beter maken. Veel mensen in je dagelijkse omgeving kunnen inspireren, veel meer soms dan grote, bekende namen.

Doelstelling voor dit jaar? 
Voor Bewel sowieso ons omzetbudget behalen dat we vooropgesteld hebben.Verder willen we graag verder groeien in onze elektromontage-afdeling in Heusden en hoop ik dat we tegen het einde van het jaar kunnen melden dat we eigen producten gaan maken.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Een goed draaiende organisatie met tevreden mensen die er allemaal voor gaan om van dit mooie bedrijf een succesverhaal te maken, waarbinnen ieder van ons voldoende werk heeft en zichzelf maximaal kan ontplooien.

 

Ivy Sleurs, account manager

Welke job(s) deed je voordien?
Filiaalmanager Action
Commercieel/ administratief bediende Emmers Ruitersport

Waarom voor Bewel gekozen?
Ik had een goed gevoel bij sociale economie en terecht zo blijkt achteraf. Ik heb zeker de juiste keuze gemaakt.

Leukste moment bij Bewel?
Dat ik de kans krijg om door te groeien. Het geeft vertrouwen als een bedrijf in je gelooft en je steunt. En in 2017 heb ik meegereden in het Bewelteam voor Kom Op Tegen Kanker. Het was een bijzondere ervaring, zowel fysiek als emotioneel. Ik ben blij dat ik deel mocht uitmaken van dit sportief avontuur.

Van welke job droomde je als kind?
Ik ben opgegroeid in een paardenfamilie, dus ik stond op en ging slapen met de liefde voor deze dieren. Ik heb er mijn beroep niet van gemaakt, maar ze maken nog steeds een deel uit van mijn leven.

Persoon die jou inspireert?
Geen persoon maar een quote: “Pluk de dag!” Maak van elke dag jouw dag en als de dag ten einde is… overloop de positieve momenten.

Doelstelling voor dit jaar?
Ik ben recent doorgegroeid van customer service medewerker naar accountmanager. Graag wil ik dit jaar verder groeien in mijn functie, contacten leggen, kennis verruimen en vooral Bewel positief vertegenwoordigen bij onze partners.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Een maatwerkbedrijf dat blijft meedenken met de markt die continu evolueert. Investeren in onze mensen en ondersteuning bieden, zowel door opleiding als door nieuwe technologieën.

 

Koen Molemans, account manager

Welke job(s) deed je voordien?
Medewerker medico-sociale dienst
Medewerker HR

Waarom voor Bewel gekozen?
Ik was in mijn jeugdjaren leider van Jong-K.V.G., een jeugdvereniging voor jonge personen met een mentale beperking. Ik ben ook lid van de Raad van Bestuur van Tandem vzw, een dagcentrum in Diepenbeek voor volwassenen met een mentale beperking. Mijn job bij Bewel is dus een perfecte verderzetting van mijn interesses en sociaal engagement. De sociale economie is waar mijn hart ligt.

Leukste moment bij Bewel?
Ik heb heel wat kansen gekregen om door te groeien en heb al veel leuke momenten beleefd met een fijn team. Elke keer dat ik in een werkplaats kom de positieve reacties zien van onze medewerkers doet ook deugd. Ze steken al van ver hun hand op om je te begroeten.

Persoon die jou inspireert?
Bill Gates

Doelstelling voor dit jaar?
Voldoende lonende en boeiende opdrachten vinden voor onze doelgroep met hoge begeleidingsnood.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Voldoende werk voorzien voor al onze doelgroepmedewerkers, ongeacht hun begeleidingsnood. Opdrachten binnenhalen waar onze doelgroepmedewerkers plezier in hebben.

 

Marylène Hoho, customer service medewerker

Welke job(s) deed je voordien?
Apotheekassistente
Front office medewerkerWaarom voor Bewel gekozen?
Ik zocht een job waarin het werkelijk om mensen gaat, maar zeker zo belangrijk was het evenwicht tussen werk en privé te vinden.

Leukste moment bij Bewel?
Mijn verwelkoming in het bedrijf en op mijn eigen dienst. De aftrap was goed gegeven en ik voelde me héél snel op mijn gemak.

Van welke job droomde je als kind?
Sociaal assistente of leerlingenbegeleider.

Persoon die jou inspireert?
Verschillende personen. Vooral mensen die positief in het leven staan, stilstaan bij de kleine aangename dingen en niet naast hun schoenen lopen.

Doelstelling voor dit jaar?
Dat Bewel mag blijven groeien en dat ik nog meer kennis mag opdoen binnen customer service.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Dat we ons verder blijven inzetten, zodat iedereen in de maatschappij een kans krijgt om een waardevolle taak te vervullen.

 

Nathalie Colling, customer service medewerker

Welke job(s) deed je voordien?
Medewerker Account DeskWaarom voor Bewel gekozen?
Omwille van het sociaal en maatschappelijk verantwoorde karakter.

Leukste moment bij Bewel?
De jaarlijkse paaslunch en teambuildingactiviteit.

Van welke job droomde je als kind?
Dierenarts

Persoon die jou inspireert?
Mijn schoonmama.

Doelstelling voor dit jaar?
Meer ondersteuning bieden aan de accountmanagers, zodat zij zich kunnen focussen op het binnenhalen van meer werk voor onze doelgroepwerknemers.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Continue werkgelegenheid voor al onze doelgroepwerknemers, het behoud van een aangename werksfeer en collegialiteit en rekening blijven houden met de talenten en competenties van ieder individu.

 

Alex Stulens, customer service medewerker

Welke job(s) deed je voordien?
Ik heb altijd bij Bewel gewerkt, met facturatie als hoofdtaak.Waarom voor Bewel gekozen?
Bewel was de eerste werkgever die op mijn pad kwam toen ik afstudeerde en ik ben altijd trouw gebleven.

Leukste moment bij Bewel?
Er hangt altijd een goede sfeer, gekoppeld aan respect en wederzijds begrip.

Van welke job droomde je als kind?
Alles wat met tuin en groen te maken had en aansluitend iets met of voor mensen.

Persoon die jou inspireert?
Mijn gezin, mijn kleinkind(eren) en diegenen die mooie muziekteksten schrijven.

Doelstelling voor dit jaar?
Zorgen voor een goede afwerking van mijn taken voor ik met pensioen ga en tevredenheid van mijn collega’s verzekeren.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Dat we onze visie, missie en waarden mogen blijven bewaren.

 

Latifa Aberzak, customer service medewerker

Welke job(s) deed je voordien?
Kabinetsmedewerker voor schepen Valerie Del Re (Stad Hasselt)
Customer service medewerker bij Samsung Benelux voor het DealerportaalWaarom voor Bewel gekozen?
Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en de visie, normen en waarden van Bewel liggen heel dicht bij die van mij.

Leukste moment bij Bewel?
Mijn eerste werkdag!

Van welke job droomde je als kind?
Mensen helpen.

Persoon die jou inspireert?
Martin Luther King en Bob Marley

Doelstelling voor dit jaar?
Mij goed inwerken in deze job.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Ooit mijn pensioen kunnen vieren bij Bewel?

 

Elke Peeters, customer service medewerker

Welke job(s) deed je voordien?
Ik heb als customer service coördinator gewerkt voor Carglass en daarvoor 4,5 jaar voor Shellgas, waar ik verantwoordelijk was voor de orderinzetting en facturatie. Ik heb ook voor meerdere bedrijven in de grafische sector gewerkt.Waarom voor Bewel gekozen?
Ik zocht een nieuwe uitdaging in een commerciële omgeving waar er ook meer ruimte en aandacht was voor de balans tussen werk en privé. Ook het sociale karakter van Bewel sprak me aan.

Leukste moment bij Bewel?
Vooral de bezoeken aan de werkplaatsen zijn leuk, omdat je ter plaatse kan zien hoe de opdrachten en afgewerkte producten er in werkelijkheid uitzien. Dat maakt het veel concreter voor ons, want wij krijgen de klantvraag binnen en maken de offertes op. Het is ook altijd fijn om te zien hoe fier de doelgroepwerknemers zijn op het werk dat zij uitvoeren.

Van welke job droomde je als kind?
Ik wilde vroeger altijd iets met kunst doen. Vooral restauratie van oude kunstwerken was mijn droom. Uiteindelijk ben ik dan eerst in de grafische en reclamesector beland.

Persoon die jou inspireert?
Frida Kahlo, een Mexicaanse kunstenares die zelf een fysieke beperking had.

Doelstelling voor dit jaar?
Nog groeien binnen Bewel en samen met mijn collega’s verder de structuur van Customer Service uitbouwen zodat wij de juiste service aan klanten en Beweldiensten kunnen geven.

Jouw ultieme toekomstdroom voor Bewel?
Dat Bewel nog verder kan evolueren als maatwerkbedrijf, nog meer naambekendheid kan krijgen en dat we samen zeer mooie projecten en opdrachten kunnen realiseren met bestaande en nieuwe klanten.